Antwerp week 2 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Maartje Brugghen - WaarBenJij.nu Antwerp week 2 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Maartje Brugghen - WaarBenJij.nu

Antwerp week 2

Door: Maartje van der Brugghen

Blijf op de hoogte en volg Maartje

28 September 2015 | België, Antwerpen

Wie dacht dat na een week vol feestje en leuke dingen het normale leven ging beginnen had het mis. Zelfs ik dacht na een week vol gezelligheid vorige week maandag, oké op naar het normale leven. Maar niets was minder waar, want ik was zowaar ook afgelopen week gewoon VRIJ.

Op maandag begon de dag rustig, maar 's middags was er een groot festival waar alle studieverenigingen die enigszins gelinked zijn aan de universiteit zich zelf presenteerde. Ik dacht zelf meer aan een rustig marktje zoals je die in Nederland ook wel eens ziet tijdens onze introductie weken. Maar nee, niets was minder waar. Een aardig groot plein was hermetische afgezet en stond een podium en een DJ draaide de lekkerste nummertje gedurende de middag. Daarnaast kon je overal bier voor maar 50 cent kopen. Nu is het zo dat de studieverenigingen hier in Antwerpen eigenlijk een soort studentenverenigingen zijn zoals wij die kennen in Nederland. Ontzettend gezellig wel. Ik heb me ingeschreven voor een soort Vrouwen Dispuut in Antwerpen, ik word over 3 weekjes "gedoopt" (zo noemen ze de ontgroening hier) dus ik ben ontzettend benieuwd.

Op dinsdag was het dan eindelijk zover (dacht ik), ik zou mijn allereerste college hebben. Na eerst nog wat gezoek naar welk gebouw het toch ook al weer was en welk lokaal zat ik met mijn laptopje helemaal klaar. Samen met aardig wat andere studenten. Langzaam kroop te tijd voorbij, maar nog altijd geen docent tot er iemand op een bepaald moment riep dat het college niet doorging. Fijn zit je daar voor niets. Je krijgt hier wanneer er iets nieuws op Blackboard wordt geplaatst helaas geen mailtjes, dus iedereen had dit over het hoofd gezien. Aangezien dit het enige vak is wat ik in het Engels hier volg, zaten er aardig wat Erasmus Studenten bij mij in het lokaal. Gezellig koffie drinken en elkaar leren kennen was het gevolg van de paar uurtjes eerder vrij.

Woensdag was shop dag voor mij, ik ben even heerlijk de historische binnenstad doorgestruind op zoek naar leuke winkeltjes en nog wat koopjes. En ja ik ben geslaagd.

Donderdag was de dag waar ik eigenlijk al de hele week naar uit keek. STUDAAAAAY! Met een flinke groep Erasmus Studenten, waaronder ook het vaste clubje mensen waar ik meestal mee om ga vertrokken we te voet vanaf onze Stam Kroeg naar de Haven. Hier was een groot terrein afgezet met 2 verschillende podia en een aantal kraampjes. Ik vond het geweldig. Tot het moment dat het wel heel hard begon te regenen, maar goed dan koop je gewoon goedkoop bier in een supermarkt en ga je bij iemand thuis zitten, dus zo geschiedde. 3 meisjes Klaudia, Karolina en Hana wonen bij elkaar in huis, vlak bij de Grote Markt en hebben een heerlijke keuken waar we net met zijn 11'en in pasten. Ik vind het zo bijzonder dat je in zo'n korte tijd al zulke goede vrienden kunt maken. Dit waarschijnlijk ook doordat je eigenlijk van elkaar afhankelijk bent, want je kent niemand in deze grote stad.

Het afgelopen weekend heb ik bij mijn ouders doorgebracht. Na een ritje van maar 1,5 uur (2 uur van huis naar huis), was ik alweer in Gorinchem. Wat een verademing ten opzichte van de 3 uur die ik bezig ben vanuit Groningen. Dit weekend stond er een hockeywedstrijd van mijn broertje op het programma tegen Laren G2, (2-2 gelijk) en aangezien ik coach ben kon ik natuurlijk niet in Antwerpen blijven. 's Avonds vierde ik de verjaardag van één van mijn beste vriendinnetjes, dus had ik stiekem nog een hele goede reden om naar thuisthuis te gaan. Op zondag hebben mijn ouders me naar Antwerpen gebracht (WOEHOE, EINDELIJK MIJN SCHOENEN EN DE WATERKOKER MEE!!!!) en hebben we bovenop het MAS-museum gestaan. Hier bovenop heb je een geweldig uitzicht over de hele stad. 's Avonds heb ik nog wat biertje gedronken met de Eramus mensen in onze stamkroeg bij onze wekelijkse borrel. Wat was ik stiekem blij om weer thuis te zijn.

Vandaag had ik wel EINDELIJK college. Om 10.30 stond Internationale Betrekkingen op het programma. En ik moet zeggen, Vlaams verstaan en tegelijkertijd aantekeningen maken is nog best wel lastig. Daarnaast kan je hier niet gewoon boeken kopen, zonder een half uur in de rij te staan voor de kassa. Doe mij de thuisbezorgservice van mijn boeken maar haha.

Zoals jullie kunnen lezen geniet ik hier! Ik ontmoet veel leuke nieuwe mensen en ga steeds meer van deze ontzettend mooie stad houden.

Tot volgende week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Maartje

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 2420

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 31 Januari 2016

ESN Antwerp

Landen bezocht: