De allereerste week Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Maartje Brugghen - WaarBenJij.nu De allereerste week Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Maartje Brugghen - WaarBenJij.nu

De allereerste week Antwerpen

Door: Maartje van der Brugghen

Blijf op de hoogte en volg Maartje

20 September 2015 | België, Antwerpen

Pfoee, de allereerste week hier en wat was het voor week. Op zondag avond mocht ik eerst met mijn koffertje, rugzak én fiets in de trein. Nog een hele beleving met een overstap en een drukke tijd.
Op maandag ben ik eerst met wat mensen naar de IKEA geweest, wat nog een hele beleving was aangezien hier de borden die de goede richting aan moeten geven hier soms missen of op hele rare plekken staan. Daarnaast is het niet helemaal duidelijk waar je nou moet fietsen.. Het is echt constant anders en het is overal zo druk.

LANG LEVEN FACEBOOK, want 's avonds kon ik na een berichtje op facebook met 7 meiden eten in de stad. Ontzettend gezellig en heel erg lekker. Daarbij leuk om al allerlei verschillende mensen te leren kennen.

De dag erna een citytour gedaan door de stad, samen met mijn huisgenootje en nog wat andere mensen. Heel leuk aangezien mijn huisgenootje ook een ESN student is! Ik had wat dingen opgezocht over de bekendste plaatsen en eindelijk hebben we heerlijke Belgische Frietjes gegeten. 's Avonds was de eerste keer dat we echt met ESN iets gingen doen. Heel veel nieuwe mensen leren kennen.
Ik merk goed het verschil in leven tussen de verschillende landen. Alleen al qua tijden waarop mensen weten ofzo maar ESN is zeker een verrijking.

Op donderdag stond de allereerste dag op de universiteit op het programma. Hier kregen we informatie over van alles en ook was er een info markt. Vrijdag een tour door de stad en campus. Ook die UB gezien, waar ieder plekje zijn eigen stopcontact heeft (WOEHOEE!) en ook nog eens zijn eigen internet kabel! Daarbij heeft iedere opleiding zijn eigen gedeelte in de UB waar je ook moet gaan zitten als je daar wilt leren.

Op vrijdag avond hadden we een kroegentocht, waarbij we door heel de stad zijn gelopen naar allerlei ontzettend leuke kroegjes. Helaas was het overal zo druk (niet gek als je bedenkt dat we hier met zo'n 500 uitwisselingsstudenten zijn). Wederom leer je op zulke avonden wel weer heel veel mensen kennen, waarmee je ontzettend gezellig biertjes kunt drinken.
Op zaterdag was er door ESN een City Rally georganiseerd. Je kreeg een nummer op je hand en de groepjes werden gevormd van mensen met een 1-10 op hun hand. Heel leuk aangezien de mensen die je al kent het zelfde nummer kregen en je dus met hele andere mensen een groepje vormde. De city rally hield in dat we vragen moesten beantwoorden op een bepaald iets en dan naar een bepaalde plek moesten gaan. Daar moest je de vragen inleveren, vertelde iemand iets over die plek en moest je een challenge doen. Bijvoorbeeld 10 verschillende kroonkurken verzamelen op de Grote Markt. Fijn als er ongeveer 30 groepjes zijn die hetzelfde proberen haha. Daarna kregen we weer nieuwe vragen en moesten we weer naar een andere plek, dus zo zag je wederom de hele stad.

Vanavond hebben we Nationality Bingo, en ik ben heel erg benieuwd was dat allemaal inhoudt.
Komende week de eerste week met een college en vol met andere leuke dingen!

Ik kijk uit naar alles en geniet hier.